Lydighed  udstilling  oplevelser

TW 2006:

Clara har været på sit andet TW. I år var det i Hvalsø. Og igen i år var der dejlig mange kelpier, faktisk hele 9 stk., sådan ca. halvdelen af den samlede hundeflok. Clara og jeg trænede spor. Clara går hurtigt frem i sporet og holder hovedet ret højt oppe over jorden. Derfor foreslog træneren at vi nu skalle træne mere spor, som man træner IPO-spor. Her skal hunden have snuden nede i hvert fordspor og det kan man indlærer ved at lægge en godbid i hvert enkelt fodspor og så bremse hunden, når den overser en godbid i sporet.

Lørdag aften havde vi orienteringsløb. Meget underholdende ☺. Ved den ene post skulle fører have bind for øjnene og hunden på pladse, hvorefter parret skulle dirigeres (af de andre på holdet) frem til en markering og tilbage igen med hunden. Denne lod fik Clara og jeg. Jeg tror billedet taler for sig selv...

Søndag handlede det om klikkertræning. Her fik vi bl.a gode fif til fremadsendelse til felt, som jo ikke er en af vores stærke øvelser. Men de nye input ser ud til at fungere, så det er jo bare skønt, hvis vi nu kan komme videre mht denne øvelse.

Samsø (oktober 2005):
Clara Har været med os andre i sommerhus i en uge på Samsø. Som altid opførte Clara sig eksemplarisk på i taxaen, toget færgen og bussen. Gud hvor er hun bare en dejlig nem hun. Ja lige bortset fra at hun jo ikke kan komme hurtigt nok ud af bus og tog...

På Samsø gik vi nogle dejlig lange ture. Clara elsker at gå på de små grusveje, men er ikke glad for landevejen med bilerne der kører tæt forbi. Det er en af bagdelene ved at bo i en by, der har gode stisystemer. Men på den anden side så har hun jo ingen problemer med bilerne i København. Hmm...

Der var 2 km til havet, så her cyklede vi til et par gange, bare Clara og jeg. Det nød hun, mit lille pus. Hun svømmede i havnen side om side med ænderne. Uden så meget som at kigge på dem. Hvor er hun bare god, min lille engel!

Vi fik trænet lidt sammen med Ginny og gået et enkelt spor, men ellers slappede vi bare af samme med min veninde og hendes to drenge. Clara er jo så glad for børn.

-------------------------------------------------------------------------

Rally-O (august 2005):
Clara har været på endags kursus i Rally lydighed. Vi startede dagen med lidt teori, Clara vogtede omgivelserne udenfor klubhuset, mens jeg lærte teorien bag rally-O. Dernæst øvede vi os lidt i de forskellige øvelser, hvorefter vi efter frokost havde to gennemløb på to forskellige baner. Kanonsjovt syntes Clara.

Kelpietræf (august 2005):
Endnu et super godt arrangement og en hyggelig dag i selskab med kelpier og deres ejere. Clara fik prøvet lidt rallylydighed. Efter træffet overnattede vi langt ude på landet. Faktisk syntes Clara ikke at hun havde lyst til at gå tur. Om det så var fordi hun var utryg ved de de nye, landlige omgivelser eller det var rottweilerens (der boede for enden af grusvejen) dårlige vibrationer, der var årsag til hendes uvilje ved jeg ikke.

-------------------------------------------------------------------------

Pinsen 2005:
Vi har været på træningsweekend i Jylland sammen med mange andre hunde og deres ejere. Og der var hele 6 kelpier med foruden Clara. Vi trænede klikker, freestyle, rundering, byttedrift og spor. Byttedrift var der ikke meget af i Clara og det på trods af at både Carina og Holgerd gjorde deres yderste for at lokke bare en smule frem i hende. Prøv bare at se her...

Men både spor og rundering fandt hun ret fedt, så nu må vi igang med spor. Det var en rigtig god og lærerig oplevelse for os begge. Vi sov i telt og hold op hvor var det koldt. Næste gang skal polarsoveposen med!! Også til Clara..

NYTÅRSFERIE (UGE 1 2004):
Clara har tilbragt en uge på Langeland. Hun blev feteret af mine veninder og deres drenge, der bare var vild med Clara. Det gav hendes primadonna nykker et boost. Skøn uge med ren hygge og svømmeture i det kolde vand, lige noget for Clara.

KELPIETRÆF (AUGUST 2003):
Rigtig hyggelig dag i selskab med mange kelpier og deres ledsagere, du kan se billeder fra dagen under billeder. Clara prøvede at gå spor, hvilket vi så småt prøver at udøve herhjemme nu. Så snusede vi lidt til rundering. Og vi fandt ud at Claras interesse for agillity måske er blevet større. Så nu må vi se, om vi skal finde et sted at træne agillity, når det bliver forår.

INDSAMLING TIL FORDEL FOR KRÆFTENS BEKÆMPELSE (06/04/03):
Clara gik fra dør til dør i 3 timer og hilste på mange søde mennesker og dyr.

JULEMÆRKEMARCH(12/2002):
Clara gik 11 km march til fordel for julemærkehjemmene, og fik et diplom for det.

TRÆNINGSDAG I HVALSØ (efterår 2001):
Herlig og udfordrende dag med andre agillityfolk- og hunde vi lærte en masse nyt og fik megen inspiration til den daglige træning. Clara mødte Vixen (en ung bordertæve) og dennes "tantede" temperament. Med andre ord Clara fik skæld ud af en anden hund for anden gang i sit liv.

TIVOLI (09/2001):
Vi var selvfølgelig i Tivoli på store hundedag. Det var lidt fedt med de lækkerier restauranterne havde stillet op.

PÅ FERIE I TOKSVÆRD (07/2001):
FEDT. Det var Claras mening, søde mennesker, skæppeskøn pool. Clara var sammen med Chang i pension hos AA Hundecenter, det var to tilfredse hunde vi hentede efter en uges ophold. Derfor kan vi anbefale stedet til andre.

Da Clara efter sigende elskede at svømme i poolen, vil hun nok begynde at svømme i Roskilde.